It's true love - kap 6

Den där kyssen var det bästa jag hade gjort på länge. Och sen det där smilet på hennes läppar när jag frågade efter hennes nummer, det var verkligen underbart! Jag tror faktiskt att jag är lite kär i henne nu. jag vet, jag har bara träffat henne två gånger men det känns så rätt.

Jag satte mig i bilen som stod på parkeringen och körde iväg.



Sarah's perspektiv
När jag och Julia kom hem så satte vi oss vid tv:n med en stor skål godis och satte på en skräckis.
Vi var helt innne i filmen och den var såå läskig! Precis när det var som läskigast så kände jag hur det började skaka under mig och jag hoppad upp ur soffan och skrek som en galning. När jag tittade på soffan så låg min mobil där och jag hade fått ett sms.
-Puuh! jag trodde seriöst att jag skulle dö där. sa jag och log mot Julia som också hade blivit vettskrämd.
- Haha ja. tur att det inte var något på riktigt. sa hon och satte sig igen.
jag hörde steg i trappan och ner kom mamma med håret på ända i sin morgonrock.
- Varför skrek ni? frågade hon trött.
- Nej vi blev bara rädda av filmen, svarade jag.
- okej då går jag och lägger mig igen. sa hon och såsade sig upp för trappan.
Julia satte på fimlen igen medans jag kollade mitt sms. det var ifrån Taylor. *hey babe! har du lust att träffas imorgon?* jag kände hur jag blev varm i hela kroppen och skyndade mig att svara
*självklart! :) när ska vi träffas?*
det tog inte en lång stund innan jag fick svar
*jag kommer och hämtar upp dig vid fem och ta på dig något fint :) :* *
*okej då ses vi imorgon. puss :* :)*
jag la ifrån mig mobilen och fortsatte att titta på filmen.
- vad messade ni om? frågade Julia.
- vi ska på dejt imorrn! log jag.
- aha okej... men nu tittar vi på filmen. sa hon lite dystert och vände ansiktet mot tv:n.
jag ville inte fråga vad det var för om jag kände henne rätt så skulle man vänta lite med att fråga sånt annars så blev det bara värre. så jag lotsades som ingenting och tog mig en näve av godiset.
efter en halvtimme så var filmen slut och Julia gick hem. Jag erbjöd henne att stanna och sova över men hon vägrade. jag visste inte vad som var fel, hon verkar ju jättesur?
Jag tänkte inte mer på det utan gick och la mig på en gång, jag ville ju inte se trött ut när jag träffade honom.
Dagen efter vaknade jag vid 11 så jag tänkte dra till stan och köpa en fin klänning som jag kunde ha ikväll.
När jag kom hem så hade jag hittat världens finaste klänning. Jag verkligen älskar den. Klockan är ungefär halv 1 så jag gick ner till köket och gjorde iordning en lunch. Det fick bli pastasallad för jag tyckte att det kändes frächt och var verkligen sugen på det. Och sen så kan man ju säga att jag inte är så vidare bra på att laga mat.
Jag satte mig ner vid bordet och åt. Gud vad det var gott, jag var jättehungrig.
När jag ätit klart så gick jag upp och började att fixa mig. Jag sminkade mig naturligt och satte på mig klänningen. Till det så plattade jag håret och satte på mig mina svarta pumps med en öiten rosett där fram. När jag var klar så var klockan bara halv fyra. Jag hade en och en halv timme kvar tills han skulle komma. Jag kom inte på något att göra förutom att sätta på tv:n. Så jag gick ner till vardagsrummet och tittade på Vampire Diaries.
Jag vaknade med ett ryck av att någon la sin hand på min kind.
Jag tittade upp och när jag såg vem det var så blev jag så trodde jag inte mina ögon!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad tycks? :)
menmen jag hoppas iaf att ni gillar det och sprid gärna vidare berättelsen ifall ni vill :D

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Klara & Frida

grym :)



/klaras

2011-05-26 @ 16:30:53
URL: http://klaraofridas.blogg.se/
Postat av: tilda selemark <3

du är jätte duktig på att skriva gumman!

Puss <3

2011-05-26 @ 18:02:13
Postat av: Jessica

skriv meeeeeeer ! <3

2011-05-26 @ 22:33:22
URL: http://jessicaallskogs.blogg.se/
Postat av: E m m a ~ F o t o ~ M o d e

GRYMT LINA! :D <3

2011-05-28 @ 16:22:52
URL: http://hemmahosemmma.blogg.se/
Postat av: Elijah

Måste säga att jag finner din novell skrattretande. Särskilt de tillfällen du skriver i olika tempus.

Vissa saker är för patetiska för att faktiskt existera, till och med på internet.

2011-06-01 @ 21:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0