It's true love - kap 4

Där var ju Taylor! Jaha! Så det var därför som han hade sagt ”Taylor Lautner om du inte visste det”. Men gud, var han känd? OMG! Jag väckte Julia som hade somnat och berättade.

-Jaa! Skrek hon tittade på mig med en glad min. Du har just kysst en världskänd kille som alla tjejers högsta dröm är att få se!

-Shh! Vi väcker mamma och pappa sa jag medans jag log stort, jag tyckte väl att jag kände igen honom lite.

vi fortsatte att titta på filmen och snart så sov vi båda djupt i soffan.


klänningen hon hittade

 

Dagarna flöt på och jag började att glömma bort Taylor. Snart var det 2 veckor sen som det hände. Visst, jag tänker fortfarande på honom när jag ser twilight filmerna i film affären. Men jag började att tappa intresset om man ska säga så. Om han nu hade viljat lära känna mig så skulle ju han åtminstone frågat efter mitt nummer. Det var vad jag försökte att intala mig själv. Fast en liten del av mig gick inte på det, den trodde verkligen att det fanns något där.

 

Jag vaknade på morgonen av att klockan ringde. Klockan var kvart i 10 och jag skulle träffa Julia vid det stor köpcentret klockan halv tolv. Så jag hade inte bråttom. Jag gick upp och tog en lång och härlig dusch och rakade benen och så. Sen smörjde jag in kroppen med body lotion som luktade ljuvligt.

 

 

När jag var klar så gick jag med en handduk virad runt kroppen in i min valk in closet och bestämde kläder. Det fick bli en hög, tight kjol och en vit tröja.

 

 

När jag hade satt på mig dem så gick jag ner i köket. Mamma stod och gräddade pannkakor och stekte omelett och det luktade gott. Jag satte mig vid matbordet och började ta för mig. Jag satt och tänkte medans jag åt. På vad jag skulle köpa i centrumet. Vi hade nämligen bestämt oss för att ta en riktig shoppingrunda och köpa en massa nya sommarkläder. Sen skulle vi också luncha ihop. Vi hade faktiskt beställ bord på en fin, fräsch lunchrestaurang i närheten.

 

 

När jag hade ätit klart så gick jag upp och in i mitt badrum och började att sminka mig. Jag ville vara extra fin idag, jag har ingen aning om varför men jag kände bara för det.

 

 

När jag var klar med det så kollade jag på klockan och den visade elva. Jag hade en kvart kvar innan jag skulle gå. Jag bestämde mig för att sätta mig vid datorn. När jag loggade in på facebook så hade jag fått ungefär 60 st nya händelser och 30 nya vän förfrågningar. När jag kollade vilka det var så var det en massa random peroner som jag inte hade en aning om vilka det var. Men jag la till alla och kollade på händelserna. Alla där hade handlat om Taylor Lautner och att dom var så avundsjuka på mig. Jag hade ingen aning om hur dem hade fått reda på det men rykten sprider sig ju väldigt snabbt.

 

 

Jag kollade än en gång på klockan och bestämde mig för att gå. Jag tog min iphone och mina nycklar och stoppade ner den i min LV-väska. Sen gick jag ut och gick mot bussen.

Den kom samtidigt som jag så det var ganska skönt. När jag klev av vid köpcentret så såg jag Julia stå och vänta på mig lite längre bort.

-  Hej! Ropade jag och kramade henne.

- Hej! Svarade hon och log.

- Har du väntat länge?

- Nej då, inte alls, jag kom precis. Är du redo att shoppa loss? Frågade hon och blinkade.

- Japp det kan man säga! Jag tror att min plånbok kommer att vara så gott som tom när jag kommer hem.

- Äsch, kom nu. sa hon och tog tag i min arm och började att gå.

 

 

Vi gick länge i en massa affärer och jag hittade en massa snygga kläder, kassarna blev allt fler och fler. Snart kunde jag knappt bära dem. När vi gick förbi en affär så tvärnitade jag, tog tag i Julias arm och pekade på skyltfönstret.

- ser du där? Frågade jag. Den där klänningen där?

- ja?

- Den vill jag ha. Guud vad fin den var! Jag bara måste köpa den.

- haha okej, men gör det då. Svarade hon med ett skratt.

 

 

Vi gick in affären och jag hittade klänningen på en gång. Men vi hittade inte min storlek. Vi var tvungna att be en expedit att kolla om det fanns på lagret. Medans jag stod och väntade otåligt så kollade jag på klockan hela tiden. Plötsligt så känner jag en stor, varm hand på min axel…..

 


------------------------------------------------------------

lite längre idag, vad tycks?


KOMMENTERA MERA!



Kommentarer
Postat av: fia weingarten

skitbra verkligen . gör såna här långa varje dag så blir jag nöjd :D<3

2011-05-25 @ 15:48:29
URL: http://fiaweingartens.blogg.se/
Postat av: Nilla

sv; de funkar inte på bloggen :P<33

2011-05-25 @ 16:33:29
URL: http://pernillawallgrens.blogg.se/
Postat av: Nilla

okej, tack gumsi :* <33

2011-05-25 @ 18:13:16
URL: http://pernillawallgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0