It's true love - kap 2

Mitt i mina tankar så kom det värsta stora killgänget och satte sig nästan alldeles bredvid oss. Det märktes väl att de var fulla för de försökte flirta med oss hela tiden på jättekonstoga sätt. Jag och Julia fnissade lite och låtsades som om vi inte var intereserade av dem, fast det var vi ju.
Jag kollade på killarna ännu en gång och det var då jag såg....



Gaah, han var det snyggaste jag sett! Våra blickar möttes ett kort tag men sen tittade jag bort. Jag kände hur jag rodnade till lite. För att slippa den pinsamma situationen så vände jag mig om till Julia och började att prata med henne. Vi satt där och pratade ganska mycket och tillslut så gick vi tillsammans ut på dansgolvet och skakde loss eller vad man nu säger. Hela tiden så kände jag han blick i ryggen på mig. Jag vände mig om lite kort för att se om han fortfarande glodde och det gjorde han. Han log och jag kunde inte låta bli att bli lite knäsvag.
Efter ett tag så blev både jag och Julia så trötta att vi satte oss igen och beställde varsin stor läsk.
Helt plötsligt så blev jag så otroligt kissnödig så jag vände mig om för att gå till toaletten. Precis när jag vände mig om så stod han där. Jag blev jätte räd och hoppade till.
- AAAH! oj gud vad du skräms, haha. sa jag med en väldigt nervös röst.
Han kollade in i mina ögon ett bra tag och jag kunde inte stå emot att le.
- Förlåt, det var inte meningen. svarade han. Jag tänkte bara fråga vad du hette.
- Aha, haha. Jag heter Sarah. sa jag med osäker röst. Och du heter?
- Taylor. sa han. Taylor Lautner om du inte redan visste det.
- Va? Varför skulle jag veta det? jag hade ju ingen aning om vem han var och hade alldrig hört hans namn förut.
- Ne, det var inget sa han och log. sedan gick han där ifrån.
Jag kom på att jag behövde gå på toa så jag sprang iväg med ett léende på läpparna.

Taylor's perspektiv
Jag kände mig faktiskt rätt stolt. Jag hade gått fram till tjejn och frågat vad hon hette. Hon var det snyggaste jag sett. Jag blev helt till mig när jag såg henne. Och sen hennes lena, härliga röst gjorde allt ännu bättre. Men ofta hon inte visste vem jag var? Men det är ganska skönt ändå att inte ha en massa galna fans efter mig hela tiden.
Efter att jag hade gått iväg från henne såg jag hur hon sprang iväg. Blev hon ledsen? Nej, det tror jag inte. Jag gick tillbaka till mina kompisar och tog ett glas öl. Det var första glaset idag, jag hade tänkt hålla mig nykter så jag slapp ligga bakis hela dagen imorgon. Men lite kan man ju dricka ändå tänkte jag.

Sarah's perspektiv
När jag var klar på toaletten så gick stod jag och tittade mig i spegeln ett tag. Jag drog en hårslinga bakot som hade hamnat i ansiktet och försökte att fixa frisyren. Sedan gick jag ut igen och sg att Julia satt mitt i gruppen med killar och snackade och skrattade. Jag gick fram till henne och satte mig bredvid.
- Vart tog du vägen? frågade hon. Jag kände mig lite dissad tills ja började snacka med killarna här sa hon och gjjorde en gest mot killgänget.
- Haha okej, jag var på toa, sa jag. Sen började en lugn låt och DJ'n sa att det var dags för alla killar. Helt plötsligt så känner jag en hand på min axel, jag vänder mig om och där står Taylor.
- Hej. sa han med ett léende.
- Hej svarade jag och log minst lika stort tillbaka.
- Vill du dansa med mig? frågade han lite blygt.
- Självklart, sa jag och reste mig upp. Han satte händerna runt min midja och jag la armarna runt hans hals. Det var så underbart! Jag kände hur jag än en gång blev helt knäsvag av han léende. Han tittade mig djupt i ögonen. Efter ett tag så närmade han sitt huvud mig och jag kände ett litet pirr i magen. Långsamt så möttes våra läppar och vi kysstes.
---------------------------------------------------------------
ojojoj... vad händer nu?

vad tycktes om den andra delen då? ge mig tips! vad ska jag tänka på, något ni vill veta osv.
och jag ville bara berätta att ja, novellen handlar om Taylor Lautner.

KOMMENTERA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0