It's true love - kap 1

Bus-gorgeous-green-nature-trees-vintage-favim.com-45680_large
Jag drog ett sista drag med borsten genom håret och granskade det. Ganska nöjd var jag ändå med mitt utséende. Jag hade lockat håret och stått och jobbat i en halvtimme med min sotning.
- Sarah! Vi måste gå nu! ropade Julia. Hon stod nere i hallen och väntade och jag hörde på hennes röst att hon var en aning irriterad.
- Jag kommer! svarade jag och öppnade min garderob.
Julia var min bästa vän. Vi hade hållt ihop sedan ettan och konstigt nog så hade vi inte bråkat en enda gång. och jag menar, vi är ju 16 nu så det var 8 år utan att bråka en enda gång. Alla undrar om vi inte varit bästis med någon annan en enda gång sedan vi träffades. Men för oss känns det helt naturligt att det ska vara vi två livet ut lixom.
Jag satte på mig en kort, tight, röd klänning och ett matchande halsband till det. Sen sprang jag ner till hallen där Julia stod och väntade.
- Gud vad lång tid det tog! sa hon och himlade med ögonen.
- Men chilla bussen går inte förräns om 10 minuter. svarade jag samtidigt som jag satte på mig ett par vita converse och min skinnjacka.
- Okej men du får faktiskt lova att inte dissa mig idag i alla fall.
- Nerå, svarade jag med ett léende. Alldrig att jag skulle dissa min bästa vän för en kille. Då skrattade hon till och jag log mot henne.
Långsamt började vi gå mot busshållsplatsen. Det tog ungefär tre minuter för mig att komma dit så vi hade inte direkt brottom.
Efter ett tag så kom bussen och vi gick på.
När vi gick av bussen så låg nattklubben precis intill. Det var ganska skönt för jag frös jättemycket. Vi betalade och gick in. När vi kom in så hängde vi av oss jackorna på en krok och gick in. Det var fullproppat med människor där och musiken var så hög att jag var tvungen att skrika allt vad jag kunde om Julia stog bredvid mig. Vi satte oss i alla fall i baren och beställde varsin drink.
- Jaa du, började Julia. Grattis på födelsedagen! vi skålade och skrattade. Det kändes så skönt att man var 18 nu, jag bestämde helt själv så.
Mitt i mina tankar så kom det värsta stora killgänget och satte sig nästan alldeles bredvid oss. Det märktes väl att de var fulla för de försökte flirta med oss hela tiden på jättekonstoga sätt. Jag och Julia fnissade lite och låtsades som om vi inte var intereserade av dem, fast det var vi ju.
Jag kollade på killarna ännu en gång och det var då jag såg....
-------------------------------------------------------------------------

Ja, vad såg hon?

kommentera gärna om vad ni tycker och om jag ska fortsätta på den eller inte ;) den kanske inte är så jättebra men som sagt, jag är ju lite nybörjare på det hät om man nu ska säga så ;P
sprid gärna bloggen vidare :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa & Lovisa

jättebra!

2011-05-23 @ 20:14:38
URL: http://typisktloviisa.blogg.se/
Postat av: Cornelia♥

MEEEEEEEEEEEEEEER ♥

2011-05-24 @ 12:19:47
URL: http://corniies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fan i helvete....

Ge upp med att skriva, snälla?

Det här gör mig lite smått illamående.

Ha en trevlig dag :)

2011-05-26 @ 18:49:04
Postat av: Anonym

Exakt hur hänger det här ihop?



För det första: när man går i ettan, är man sju år, så även om de är sexton, så har de då varit kompisar i nio år, och inte åtta.



För det andra: "Det kändes så skönt att man äntligen var 18" Vänta lite nu..sa du inte att de var sexton nyss?

2011-05-27 @ 10:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0